Onderwerpen

woensdag 27 augustus 2014

IKEA FAMILY LIVE MAGAZINE

Begin mei maakte ik deze foto's al. Ik werd namelijk uitgenodigd om ons huis te laten zien in Ikea Family Live Magazine
Dat vond ik natuurlijk geweldig! Ik ben een grote Ikea-fan en we hebben hier in huis dan ook aardig wat spullen van dit beroemde woonwarenhuis.

Klik hier om het artikel te lezen. 
De foto's hieronder zijn een aanvulling, ze zijn niet allemaal bij het artikel geplaatst. 


"Kopje koffie en pizza erbij?"
Ook wij hebben het bekende Ikea-speelkeukentje in huis en er wordt dagelijks flink wat gekookt door de kindjes. Ik plakte een leuk papiertje achter het venstertje, om de troep te verbloemen.
Nora draagt hier een oud jurkje van mij, nog gehaakt door mijn oma 

Een klein kijkje in onze keuken, het was een showroommodel. Bart was er meteen weg van, maar ik moest erg wennen aan het strakke model. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind 'm steeds mooier! Onze gekleurde spullen komen er goed op uit.
Het Ikea schoolbord wordt hier vaak gebruikt, het is ook handig weer in te klappen en weg te zetten.
Het schommelpaardje vond ik bij de kringloop en schilderde ik wit.

De vaas is een ontwerp van Hella Jongerius voor Ikea, helaas uit de collectie.
Het geborduurde 'schilderij' vond ik bij de kringloop. Ik vind het echt een kunstwerk! Daar heeft iemand vast dágen aan gewerkt. De kast vond ik gratis op Marktplaats en knapte ik helemaal op. Hier lees je meer over deze kast. De kandelaars zijn van Present Time.


Serveerster Nora :-) 
Het kruidenrekje is ook van Ikea. Het Snelle Taartenboek van Uitgeverij Snor.

Hier zie je een krukje, opbergdoos, bordje en in de verte nog de mintgroene bureaulamp van de Ikea Limited Edition Brakig, ik geloof dat ik zo ongeveer de complete collectie gekocht heb. Hier schreef ik over deze limited edition collectie. Ik ben er nog steeds dol op, de vrolijke dessins en kleuren vind ik prachtig.

En kijk eens hoe zoet en fotogeniek Tijn een kiwi kan eten, haha, ik vind ze zelf maar brrrrrr...

Een gezellig bosje veldbloemen in de beroemde Hema vaas. De stoelen zijn van Karwei, ik schilderde ze in verschillende kleuren.


Een kijkje in de speelhoek. De oude servieskast vond ik via Markplaats -net zoals de schoolstoeltjes- en verfde ik blauw. Het vloerkleed is van oude repen spijkerstof gemaakt.
Rechts kop en schotels en plankje (geschilderd in Flexa Vintage grijs) van Ikea.

De fruitschaal is van de Wereldwinkel, het was het eerste wat Bart en ik samen kochten, toen we elkaar net kenden. Het oude kopje en het ontbijtkoekblik komen van de kringloop.
Poster 'Zebra' vind je in mijn SHOP.

33 opmerkingen:

  1. leuk hoor zo je huis te laten zien! Maar eh het mag ook gezien worden. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's! Ik zou wel wat inrichttalent willen lenen. Wij hebben net gebouwd, kijken nog op kale muren en oude meubels en hebben het gevoel "waar beginnen we???" :o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief, dankjewel! Ik wil je best helpen hoor, met wat tips via de mail.
      Als je dat leuk vindt, mail me gerust! xx

      Verwijderen
  3. Wauw wat een mooie foto's!
    En zo terecht dat ze bij jullie kwamen voor deze fotoreportage!
    Ik ga meteen even het hele artikel lezen :).
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh Marieke wat leuk!
    En ik geniet altijd enorm van de foto's die je hier laat zien van jouw supergezellige huis! Heel inspirerend!
    Het gele jurkje van Nora vind ik echt heel bijzonder. Leuk dat zij het nu kan dragen. Heb je ook nog een foto van toen jij het als meisje droeg?
    Ik heb genoten van dit blogberichtje en van de link naar het Ikea magazine :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GAAF! Die eerste foto van Nora ook, wat een mooi meisje is het toch! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Marieke! Echt iets om trots op te zijn. Helemaal terecht dat ze je gevraagd hebben, wat een mooi kleurrijk huis hebben jullie toch. Nora en Tijn staan er ook zo schattig op, prachtige foto's ook en leuk om wat meer van jullie huis te zien. Ik miste nog wel een lid van jullie familie ...... Jullie lieve hondje! Tot gauw, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, klopt, maar Gummie woonde toen nog niet bij ons ;-) Met hondje in huis is het ook een stuk minder opgeruimd dan op deze foto's hoor... Xx

      Verwijderen
  7. ontzettend leuk en je modellen zijn enig!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig leuk om te zien en prachtige foto's!!! Daar zul je vast heel trots op zijn! Je dochter ziet er ook zo mooi uit in het jurkje - past helemaal bij al die vrolijke kleuraccenten! Liefs, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel leuke reportage! Fijn trouwens dat je ons regelmatig laat meegenieten van je mooie interieur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och, zo leuk! Een huis waar ik zelf helemaal thuis in zou zijn, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk :-) ♡ het allermooist is nora in jouw jurkje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige foto's van een prachtig interieur.....
    Dat jurkje is zoooo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel gaaf dat je in Ikea mag stond! Gefeliciteerd hoor, verdiend natuurlijk. Prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De foto's zijn geweldig! Ook weer leuk om je kinderen te zien. Wat word je kleine meisje alweer groot. Dat gele jurkje het mooie schilderij... wat een mooie kleuren. Love it!!!
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je toch een super leuke inrichting, al die fijne kleuren<3
    En dat jurkje van serveerster Nora, gehaakt door je oma, hoe lief! Doet me aan me aan vroeger denken; ik had ook zo'n oma die jurkjes haakte voor ons :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd, maar jullie huis is dan ook prachtig. Mooie foto's en Nora is echt een dotje met haar gele jurkje aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldige foto's en een super leuk artikel!!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wowowow, in Ikea Family Live! Die stond op mijn bucket list, maar ze stoppen er mee. Dan heb je ongeveer 7 miljard bezoekers ofzo ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gaaf Marieke! Prachtige foto 's en leuk om te lezen. Inderdaad een snoepje van een jurkje dat Nora draagt en dat borduurwerk is een topvondst. Inspirerende post! Fijn weekend, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat n leuk artikel in de Ikea, prachtige foto's heb je gemaakt met allemaal leuke hoesjes vol Ikea en eigen vondsten, leuk hoor! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaaf dat je huis in het Ikea family live magazine kwam! Ik had dit even gemist tijdens mijn blogbreak. Wat een heerlijk huis heb je. En zulke mooie kindjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk zeg, je huis in de Ikea Family! Nog leuker voor de Ikea dat ze jouw foto's mochten tonen ;) Je hebt zo'n gezellig huisje.. Het verbaast me iedere keer weer hoe netjes het is. Alles staat kaarsrecht, alles 'klopt'! Geen lelijke rondslingerende sleutelbossen, mobielsnoeren, opengescheurde enveloppen, afstandsbedieningen, lege melkpakken in jouw huis. Ik ga iedere dag de strijd weer aan met 'de rommel'. :) Nora is echt een 'dotje' hoor! Dat jurkje viel me natuurlijk meteen op... fantastisch!
    Groetjes en een zonnige week gewenst!
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk mooie foto's, ben echt dol op jouw huis!! En je kindjes erbij :-). Ons huis komt ook een keer in het magazine, ben heel benieuwd!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi. Lang geleden dat ik bijgelezen ben bij jou... ik haal wat in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wow wat een mooi huis, ja dat verdient zeker een plek in zo'n magazine. Oh dat snoetje van je dochter, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!