Onderwerpen

dinsdag 27 mei 2014

CAMPINA BOER&BRUNCH

Afgelopen zondag mochten we aanwezig zijn bij de boer&brunch georganiseerd door Campina Boerenland en Ouders van Nu in samenwerking met Zilverblauw. Anki nodigde ons uit om deel te nemen aan deze biologische brunch. Een mooie kans om ook Tijn en Nora eens een kijkje bij de boer te laten nemen.

Samen met 9 andere gezinnen werden we ontvangen op boerderij Kolluks Hofke in Herpen en kregen een rondleiding over het erf. Wat een prachtig bedrijf! Boerin Annemiek vertelde vol enthousiasme over de biologische melkveehouderij. En na een wandeling tussen de koeien gingen we met z'n allen aan de enorme tafel om te genieten van de heerlijke biologische producten. 




Ik nam mijn camera natuurlijk mee, maar toen ik het eerste plaatje wilde schieten kwam ik erachter dat ik vergeten was de geheugenkaart te plaatsen. Helaas dus geen hoge resolutie foto's, maar deze collage gemaakt met foto's van de iPhone geeft de sfeer van de dag toch goed weer. Blije koeien in de wei en veel vrolijke kindjes! Tijn en Nora hebben zich prima vermaakt, ze wilden zelfs niet meer naar huis. Dat is ook niet zo gek; naast cavia's, katten, een pony, kalfjes en natuurlijk een wei vol koeien, was er ook een trampoline. Tel daar nog een aantal skippykoeien en plastic piepvarkens bij op, dan is het feest compleet!

We kregen een goodiebag mee naar huis met Campina Boerenland producten en het tijdschrift Ouders van Nu. Van Anki kregen we een setje prachtige Zilverblauw kaarten!

Op de website van Campina Boerenland kun je meer lezen over wat de biologische melkveehouderij inhoudt. Erg leuke site trouwens, dat heerlijke geluid van de loeiende koeien doet me denken aan toen ik nog een klein meisje was. Mijn ouders hebben een boerderij en waren vroeger ook melkveehouder.

Hieronder nog wat plaatjes uit mijn fotoalbum van vroeger, ik denk dat ik hier ongeveer even oud was als Nora nu.







11 opmerkingen:

  1. Ach, die foto van jou, wat schattig! Ik vond het superleuk dat jullie er waren, hopelijk tot snel weer ergens een keertje! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou voor minder niet meer mee naar huis willen gaan :-) Leuke foto's van een mooie ervaring! Jouw foto is ook heel tof :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijke dag moet dat geweest zijn, fijn! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, wat een heerlijke dag zeg! Erg leuk initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er mooi uit! Prachtig ook die foto van jou!
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik begrijp je kinderen helemaal ; zou ook niet weg willen, ziet er super uit :-) En volgens mij hadden jullie ook prachtig weer!! Wat een schattige foto in je witte jurkje tussen de koeien <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuke foto's, ook van jou als klein meisje ;)
    Heerlijk he om op een boerderij rond te wandelen en te kijken bij alle dieren en te genieten van de rust.
    Leuke goodiebag heb je gekregen.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super leuk dagje zo te zien, fijn zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke foto's! Vooral die van kleine Marieke (of is het Nora :)
    Wij zijn al een paar keer naar een boerderijdag geweest van Campina en dat was super. Erg leuk om ook te zien hoe enthousiast de boeren hun verhaal vol passie vertellen.
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijne foto's! Heerlijk zeg zo'n boerderijdagje met nieuwe ontmoetingen.
    En jouw witte jurkje met de kniekousjes, zo lief!
    xx Janina

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!