Onderwerpen

dinsdag 21 januari 2014

De sporen van masking tape


Wat een uitvinding hè, masking tape? Ik kan er geen genoeg van krijgen en heb allerlei verschillende kleuren en patroontjes verzameld. Maar af en toe vervloek ik het ook. Je kunt er van alles mee ophangen en de plakband zonder lijmresten weer verwijderen. Oké, lijmresten blijven inderdaad niet achter, maar helaas trekt deze vrolijke plakband bij het loshalen ook wel eens een stukje muur mee. Ik heb al zoveel verschillends op het muurtje boven de keuken gehad, de sporen daarvan kon ik niet meer camoufleren door er iets voor te hangen. Nou ja, misschien met een enorme poster, maar dat leek me ook geen goed idee. En de hele muur opnieuw schilderen? Mwah, over een tijdje misschien.

Voor nu vond ik de oplossing in kleine ronde stickertjes van Hema. Elke beschadiging op de muur kreeg een plakkertje en voor de gezelligheid plakte ik er nog wat meer stipjes bij. Deze zijn wel te verwijderen zonder de muur te beschadigen én het ziet er lekker vrolijk uit.



44 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, staat erg mooi en speels!!
    Ik herken het probleem van beschadigingen op de muren :-) Krijg je als je zo vaak wilt veranderen ;-)

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer he van die masking tape, of hij plakt niet en alles komt steeds omlaag of je beschadigd er toch je muur mee. Jij hebt het heel gezellig opgelost! Happy wall!

    groetjes
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee wat een goed idee! En de kleuren staan prachtig op je mooie grijze muur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar!!! Maar wat ziet dit er heerlijk gezellig uit!! Love it!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super!!!! Goed bedacht!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier trekken wij ook de latex steeds los... grrrrr. Inmiddels is er weer geschilderd, maar ik durf er echt niets meer op te plakken. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee een confettimuur!! Ik herken het heeeeeel erg; leuk om mee te werken, maar de schade daarna is soms erg groot :-( Overal in huis beschadigde muren....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahah goed idee, Marieke!
    Gezellig!
    Ik denk dat ik maar eens zwarte stickertjes insla ;), dan heb ik een zwart/wit gestippeld muurtje FermLiving verkoopt dat ook zag ik..;) je brengt me op ideeen!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er ontzettend leuk uit. Creatieve oplossing zo :)
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik herken het probleem ook van die beschadigingen op de muur, erg jammer, maar je hebt het probleem geweldig opgelost. Wat staat het leuk en vrolijk.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een oplossing zeg! Gezellig en leuk!1 gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is inderdaad een heel leuk idee:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hihi dat ziet er grappig uit! Feestelijk confetti behang :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oei, de 'side-effects' van masking tape... Creatieve oplossing, ziet er zo erg gezellig uit. Alsof het elke dag een feestje is.
    Maar uh... ben ook wel erg benieuwd wat je met tape op al die stipjes had hangen.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk hoor. Is net of het zo hoort. Een soort patroon! Heel creatief opgelost.
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Briljant. Enne... je moet gewoon niet zulke goede tape kopen, denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je dat goed opgelost Marieke, het past ook helemaal bij je vrolijke inrichting! Dat stippenwandje breidt zich vast nog wel uit naar de woonkamer. Ik heb de stickertjes ook en ik denk maar eens zo dat Sophie en Fleur dat ook wel op hun muur willen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kleurige sneeuw! Love it, briljant idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel strak bedacht! Echt iets, ook voor mij, ;-) om te onthouden! Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ga dat hier ook ne keer uitproberen!! merci voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey Marieke,

    Ik heb eindelijk de tijd gehad om jouw mooie sterren give-away vast te leggen, ze hangen mooi te zijn in een bos takken :).
    Super gaaf!
    Nogmaals bedankt hiervoor!
    Ben er heel erg blij mee, hou mijn blog in de gaten de komende dagen dan zie je ze terug :).
    Fijn weekend!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een waanzinnig, geweldige oplossing! Out of the box denken! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk kleurrijke oplossing! Ik heb nog geen beschadigingen door tape aan mijn muren (knock on wood :-), maar mochten die er ooit komen dan is dit wel een top idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een idee! Ziet er ontzettend grappig uit zo, die stippeltjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goed idee! Ik durf hier sinds we vorige week alle muren van een nieuwe lik verf hebben voorzien helemaal niets meer op te hangen, en bij elk gat dat er geboord moet worden krijg kromme tenen. Hoop dat ik snel weer normaal kan doen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goed ideetje!! En het staat nog gezellig ook, al die gekleurde stipjes!
    Ik heb toevallig deze week zwarte stipjes besteld, ik ben benieuwd hoe dat wordt..

    Fijne avond.

    Groetjes,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat ontzettend leuk dit idee... ik zag al wat stippen voorbij komen maar deze verschillende kleurtjes zien er inderdaag supervrolijk uit... en staat gewedlig bij de grijze muur! fijne dag x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha Marieke, wat een super slimme oplossing en het ziet er ook nog eens heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ga ik op de puber-slaapkamer ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze had ik gemist, wat leuk! Feestelijke oplossing zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat goed opgelost, lekker vrolijk en zo origineel. Zo kan de muur wel weer even mee.

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!