Onderwerpen

donderdag 14 november 2013

Histor 101 karakters, het vervolg...



Al eerder schreef ik over de Histor actie '101 karakters', ik won een kastje van Piet Hein Eek! En afgelopen zaterdag was het dan zover, op de werkplaats van Piet Hein Eek in Eindhoven kwamen de 101 karakters tot leven. Ik vond het heel spannend en keek ernaar uit om de andere winnaars (bloggers en Instagram-bekenden) te ontmoeten en het prachtige industriële pand aan de Halvemaanstraat eens te mogen bezoeken.

We werden ontvangen met lekkers, terwijl Piet Hein Eek ons welkom heette. In de ontvangstruimte konden we al wat prachtige kastjes bewonderen. Deze waren in de afgelopen weken al beschilderd door een aantal woonbloggers en redacties van tijdschriften. Na een presentatie over trendkleuren 2014/2015 en een dankwoord voor de jury mochten we aan de slag. Toen we de werkplaats binnenkwamen, stond ons een verrassing te wachten... De kastjes waren al beschilderd! Het zag er prachtig uit al die kleurrijke en gevarieerde creaties. De winnaars hoefden alleen nog de puntjes op de 'i' te zetten. Anders zou het natuurlijk ook niet haalbaar zijn het kastje af te krijgen in één dag. Bij het schilderen kregen we -waar nodig- hulp van de Histor verfexperts en stylisten.


Toen ik bij mijn kastje arriveerde, zag ik dat het anders was dan hoe ik het had bedacht. Dat vond ik wel een beetje jammer. Het onderstel was namelijk helemaal oranje geschilderd en de bovenkant wit met een oranje rand. Ik had de kast eigenlijk naturel willen laten, met een witte (whitewash) bovenkant en het gezicht van de panda. En de binnenkant van de kast in het felle oranje. Dus rustiger dan hoe hij nu is. Maar goed, de kast was voor Tijn's kamer bedoeld en eigenlijk is oranje ook wel lekker vrolijk voor een jongenskamer. De panda was er al op geschetst met potlood. Het enige wat mij nog te doen stond, was het gezicht inschilderen met zwart.


Na een tijdje schilderen was het tijd voor een heerlijke lunch. Daarna kregen we een rondleiding in de voormalige Philips fabriek door Piet Hein Eek himself. Wauw, het enthousiasme en de liefde voor zijn bedrijf spatten van zijn verhaal af! Echt heel mooi om te horen.
Piet Hein Eek: "We maken geen onpersoonlijke massaproducten maar unieke producten van waardeloos materiaal; afval materiaal uit de industrie en de natuur. In plaats van de hoeveelheid werk te minimaliseren verwerken we het materiaal met engelen geduld. De aandacht voor deze producten is exemplarisch voor ons werk. De gebruikte materialen zijn ongewoon en bepalend. Hierdoor ontstaan er producten die ook voor mij verassend zijn."
Hier vind je meer informatie over de visie en werkwijze van Piet Heik Eek.

Toen hadden we nog een uurtje om te schilderen en ter afsluiting ben ik nog naar een presentatie geweest van Marie-Gon Vos, over kleur in huis. Dit vond ik erg interessant!

Het was een indrukwekkende dag, op en top verzorgd door Histor en ik ben heel blij dat ik erbij mocht zijn.


Wat ik vooral super vond, was het ontmoeten van o.a. deze lieve medeblogsters/instagramdames Lisa Fleur van Sailors and Sirens, Antine van 10 voor stijl, Margreet van Oui.Oui.Studio en Lynda van Een klein stukje van mij. Klik zeker even door, want mocht je deze blogs nog niet kennen; ze zijn te mooi om te missen!! Ook vind je op deze blogs meer foto's van '101 karakters'.

Dinsdag werd mijn kastje bezorgd en daar staat 'ie dan schattig te zijn op de slaapkamer van Tijn, leuk hè?

35 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig! Dikke duim hoor, super ontwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Marieke, hij is supermooi geworden!! Kan me wel voorstellen dat het wat teleurstellend is als er al voorwerk is gedaan wat niet overeenkomt met je eigen idee. Maar echt hij ziet er zó gaaf uit en past prachtig bij de illustratie die er boven hangt. Fijn dat je genoten hebt van de bijzondere ervaring bij Piet Hein Eek!!

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. en weer dat coole jasje aan daar op die foto, mooi!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt als een indrukwekkende dag! het kastje ziet er wel waanzinnig gaaf uit, zeker op Tijns kamer.
    ga nu ff klikken ;) (leuk, nieuwe blogspiratie) en by the way, stoer jasje heb je aan op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat prachtig tegen de muur en onder de poster. Knap gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag en wat ben je toch een leuke meid :-). Kan me voorstellen dat het wel even slikken was dat de basis anders was maar knap dat je daar overheen hebt kunnen stappen. Het eindresultaat staat echt super leuk. Mooi ook met dat schilderij erboven. Ontzettend gaaf ook dat je nog wat andere bloggers hebt ontmoet. Top gedaan Marieke!

    Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me inderdaad leuk om mee gemaakt te hebben en het resultaat is super

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was een fijne dag. En uiteindelijk is wel een vrolijk kastje geworden, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk leuk leuk! En een superdag! Ik zou met trillende handen gaan verven, maar je hebt goed werk afgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je toch een geweldig mooi kastje gemaakt en wat staat hij mooi in de kamer van Tijn!!! Zo toevallig dat we ook nog naast elkaar zaten! Ik vond het heel erg gezellig om je te ontmoeten! Dank je wel ook voor de vermelding van mijn blog :-) Net als jij heb ik genoten van de dag! X Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend mooi Marieke! Wat was Tijn's reactie? Hij zal wel apetrots zijn. En terecht!

    Liefs,
    Bernice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marieke!

    Wat ontzettend leuk om mee te mogen maken!
    Hij is leuk geworden!

    Liefs Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om te lezen. En een heerlijke ervaring. En het resultaat is super. Wat zal je zoon blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk verslag! Dat moet wel even schrikken zijn geweest dat ze je ontwerp aangepast hebben:-( Maar eind goed al goed, het staat ontzettend leuk op Tijn z'n kamer, hij zal erg trots zijn op zijn moeders creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij staat daar goed zeg! Wat een mooi en vriendelijk ontwerp! Ondanks dat hij niet 100% jouw oorspronkelijke 'design' heeft meegekregen ziet hij er top uit! Niks meer aan doen zou ik bijna zeggen!

    Dank voor de aandacht op je blog... I like! Was zo leuk om je te ontmoeten ook! En ik had het inderdaad over jou in mijn post... Die had je goed door ;-).
    Ik zie een (nabije) toekomstige date wel zitten, al dan niet met alle kindjes erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk verslag, klinkt als een zeer geslaagde dag. Jammer dat het voorwerk anders was als dat je zelf in gedacht had, maar ik vind het kastje echt supergaaf geworden, hij staat mooi in Tijn zijn kamer!
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wouw, wat leuk zeg!! Super om te lezen en te zien! 'k Vind 'm erg leuk zo met oranje!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi gedaan! Heel bijzonder dat je zo'n dag mocht meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij staat daar wel echt heel leuk. De oranje komt terug in de poster die erboven hangt..leuk! Echt een leuke actie van Histor. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig joh! Wat moet dit een leuke dag geweest zijn. Het kastje staat prachtig zo op de kamer van Tijn. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk geworden! Al vond ik je eigen naturel ontwerp eigenlijk nóg wat mooier... ;-)
    Gaaf hoor om zo'n dag mee te maken! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wauw!!! Super leuk, zowel zo'n dag als het kastje. Dus ik doe gewoon nog een keer wauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is echt prachtig geworden en mooie kleuren!
    Helemaal schattig dat gezichtje.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw! Wat is de kast mooi geworden! Inderdaad even balen, maar wat staat hij goed op Tijn zijn kamer met die mooie poster erboven. Supergaaf! Wat zal Tijn trots op je zijn.
    Heel fijn weekend en groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marieke, dat moet zeker een leuke dag geweest zijn!! Leuk dat je zoon nu een echte Piet Hein Eek/Marieke op zijn kamertje heeft ;-)

    Gezellig weekend!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je dat mooi verwoord en wat knap dat je je er overheen hebt kunnen zetten. Nu met de poster boven het kastje ziet hij er prachtig uit, dat heb je mooi opgelost.

    Het lijkt me een super ervaring.

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hij staat daar prachtig! En love Piet!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ah, heb veel gemist, loop wat achter..
    Ik dacht op de eerste foto al dat hij anders was dan ik me voorstelde hoe je het zou doen.
    Hij is desondanks erg mooi, staat prachtig onder de poster!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke ervaring met een prachtig kastje als resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ookal is het resultaat dan wat anders dan je voor ogen had, het kastje staat wel prachtig in Tijn's kamer. De dag zelf zal wel een hele ervaring geweest zijn, als ik de foto's zo zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke foto's!
    En het kastje?!?
    Jaaahh...die is SUPER ♥.
    Geniet ervan!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk ontwerp! Ook al is het wat anders geworden dan je dacht, hij staat prachtig in je zoons
    Kamer. Via via kwam ik op je blog, ben gelijk volger geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gaaf kastje geworden! Jammer dat ik je niet ontmoet heb, maar dat komt vast nog wel een keer :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Supermooi geworden. Ik snap wat je bedoelt, maar dat oranje is echt heel tof zo...

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!