Onderwerpen

donderdag 15 augustus 2013

Onze kleuren

Er werd hier de laatste tijd heel wat af geschilderd!
Deze roerstokjes vond ik met het opruimen van de verfspullen. Ze geven een goed beeld van de kleuren die je vindt in ons huis. Wij (ja, ook de mannen!) houden van pastels en gebruiken veel wit. Die lichte tinten passen mooi bij de warme kleuren van onbehandeld hout wat we terug laten komen in krukjes en accessoires.


Om het niet ál te zoet te maken, gooien we er graag een portie pit in met wat fellere kleuren, zoals rood, felroze en appeltjesgroen. Door het speelgoed in huis gaat dat trouwens bijna vanzelf!
De combinatie met grafische prints in de vorm van posters, kaarten en stof maakt het speels.
We houden ook wel van een grapje in het interieur, bijvoorbeeld een leuke quote als letterslinger aan de muur of een ouderwets geborduurd kussen op de bank.
Dan nog hier en daar een klein beetje linnen en jeans (kussens, vloerkleed en poef) voor iets meer 'stoer'...
En dat is voor ons de perfecte combi!

Hieronder de basiskleuren van ons huis.


Wat zijn jullie favoriete kleuren?

25 opmerkingen:

  1. Leuk om zo alle kleuren samen te zien!
    Wit-zwart-grijs -> all time favourites!! De laatste tijd komt er hier en daar een heel klein beetje kleur bij, in groentinten.

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kleurenpalet zo. Ik ben altijd erg van de bonte, sprekende kleuren geweest, maar ga ook steeds meer naar een rustigere basis. Het kinderspeelgoed is inderdaad al bont genoeg ;)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke kleuren! En wouw, wat een droommannen :-). Ik ben ook echt van de pasteltinten en zelfs ik neig de laatste tijd heel voorzichtig naar hier en daar een stipje zwart... Tòch die man in huis hè! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd naar waar je de kleurtjes allemaal hebt opgesmeerd :) Kan niet wachten om je foto's te zien.

    Mijn favoriete kleur... Ik kan nooit kiezen, op dit moment ben ik meer met behang bezig, ik probeer mijn lief over te halen dat ons dochtertje het Kek Amsterdam taartjes behang MOET hebben :)

    Schilder ze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Behang vind ik ook zo leuk, met taartjes al helemaal! Gaat je vast lukken je lief over te halen ;-)
      Op dit moment zijn we niet meer aan het schilderen hoor, meer aan het opruimen. Toen kwam ik deze roerhoutjes tegen en dacht.... Leuk om te laten zien!! X

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijke combinatie.
    Zorg maar dat het heel vlug helemaal klaar is, zodat je alles kan showen. Ben heel benieuwd.

    Favoriete kleuren voor interieur veranderen met de jaren.
    Ons huis is ondertussen 13 jaar oud. En daar waar in het begin elke kamer een heel aparte kleur kreeg, wordt bij elke nieuwe verfbeurt, alles veel meer sober.
    Het enige waarvan ik spijt heb is dat we onze maanblauwe slaapkamer wit hebben gemaakt. Het blauw sliep lekkerder.
    Gaandeweg komt er meer "wit" in het huis (de meubels komen dan mooier uit en ook de schilderijen op de muur) maar ik kan het toch niet laten van hier en daar één gekleurde (of behangen) muur te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi hoor. Hier is het een allegaartje van kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kleurenpalet, mooie vergrijsde tinten.
    Wat een leuk verhaal om te lezen over de werkzaamheden en hoe je wilt gaan inrichten. Ben heel benieuwd hoe het er straks allemaal uit gaat zien ;-)
    Succes met alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kleuren zo bij elkaar. Ik kan kleur erg waarderen, vind een pipi langkous huis bijvoorbeeld , stiekem helemaal het einde, maar ik word gewoon al gauw onrustig als ik veel kleur toepas in huis. Op de een of andere manier verveelt het me snel weer. Mijn favoriete kleuren zijn toch absoluut wit, zwart en grijs. Dit is al jaren zo. Ik heb er nu een toefje roze en oranje (koraal) aan toegevoegd. Op de kamer van mijn dochtertje ga ik echter wel los met kleur. Dat is echt een bont kamertje geworden haha.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi mooi mooi! (maar dat wist ik al, dat je zo'n leuk huis hebt)
    Ik ben fan van felroze en turkoois, maar vind pastel ook wel mooi. Moeilijk kiezen altijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat een mooie combi van kleuren.... Die roerstokjes zijn een kunstwerk op zich :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg mooie kleuren! Hier in huis willen mijn mannen soms toch meer wat stoers, maar ik weet het nog aardig in bedwang te houden...
    groet,
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi zo, al die mooie pastelkleurtjes bij elkaar! Is Histor muziek een mintgroene kleur? Ik ben voor mijn dochter haar kamertje nog aan het zoeken. Wij hebben op de slaapkamers ook een beetje pastel met wit en grijs, lekker rustig. Beneden hebben we veel wit, met grijs en nu af en toe een stipje zwart;) en de accessoires wissel ik wat af met kleur, dat zijn nu de groenige tinten. Wel heel leuk trouwens dat je die stokjes bewaard hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marieke, bedankt voor je berichtje! Ik heb een hele fijne vakantie gehad en ik ben nu nog even lekker aan het nagenieten. Vanaf maandag gaat het allemaal weer beginnen;). De kleur was inderdaad bedoeld voor een muurtje, maar dan ga ik ook even kijken naar Histor zondag. Bedankt voor de tips!!
      Liefs Cindy

      Verwijderen
  13. Klinkt cliché maar ik kan wel genieten van pastelkleuren bij andere mensen en ik vind de foto's van jullie huis ook ronduit prachtig!! Zelf grijp ik toch altijd naar de wat hardere kleuren. Misschien is het wel leuk om er een keer een combi mee te maken, van harde én zachte kleuren. Heb nl. heeeeel veel zin in verandering in huis. Maar tja, druk met ons meisje dus alles op z'n tijd!! Mooi weekend alvast! X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooooooi!! Ik ben ook gek op lichte pastelkleuren..heerlijk! Lekker fris!
    Fijn weekend!

    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi Marieke ! dat zijn ook wel mijn tinten voor de basis.
    verder vind ik natuurlijke materialen mooi, en felle kleurtjes voor de accesoires.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kleurtjes zo samen! Hier wit en verschillende vergrijsde kleuren met accenten in zeegroen, rood, oud blauw en oker geel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig. Ben benieuwd naar de totaalplaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie kleurtjes, vooral dat blauw en roze. Ik vind het op de een of andere manier toch lastiger om die kleuren in mijn huis toe te passen dan het zand, wit en grijs en beetje zwart dat we nu hebben. Jij hebt die kleuren zo mooi doorgevoerd in jullie huis, dat vind ik echt zo knap. Mijn dochter hun kamertjes zijn wel weer lekker kleurig. Sophie houdt van lichtblauw en fleur is echt van rood, wit en roze. Ik ben reuze benieuwd wat je allemaal onder handen hebt genomen met de verfkwast. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige kleuren, ik krijg gelijk zin om een kwast te pakken..Maar voorlopig word in dit huis niet geschilderd wanneer de nood er niet is.
    Even wachten dan maar tot we samen een huisje kunnen kopen.. Voorlopig zit ik eerst nog 3 jaar op school

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn jullie heerlijk bezig geweest! Ik bewaar ook altijd de roerstokjes van de verf die ik heb gebruikt, die liggen dan maar wat in een lade maar weggooien doe ik nooit.. vreemd, haha..
    Prachtige kleuren, weet nu al dat het helemaal mooi is geworden!
    Dank je voor je lieve reactie op mijn berichtje van het sluiten van de webshop, het is precies zoals je zei, het is de druk die ervoor zorgt dat je er helemaal niet meer van kunt genieten en dat vind ik zo zonde..

    L♥VE

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!