Onderwerpen

dinsdag 6 augustus 2013

Mmmmmm.... salade van rode biet, rucola en geitenkaas

Er gaat niets boven verse biologische groenten uit de tuin van mijn vader. Deze heerlijke maaltijdsalade maakte ik met rode biet en rucola uit zijn groentetuin. De groenten zijn onbespoten, te zien aan de kleine hapjes uit de rucola ;-)


Ingrediënten (2 personen)
350 gram rode bieten (voorkoken)
 | 1 bosje rucola | 100 gram zachte geitenkaas | 100 gram croutons | balsamico dressing en honing naar smaak

Bereidingswijze
1. Kook de rode bieten in ± 1 uur gaar en laat ze afkoelen.
2. Ontdoe de bieten van hun vel en snijd ze in plakjes.
3. Was de rucola en leg deze op het bord.

4. Leg de bietenplakjes erop samen met de geitenkaas (in stukjes).
5. Strooi de croutons over het gerecht en maak het af met de balsamico dressing en de honing.

Eet smakelijk!

15 opmerkingen:

  1. Wat lijkt me dit heerlijk en ook nog uit 'eigen tuin'! Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi kleine hapjes uit de rucola :)
    Ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gek op geitenkaas, zal vast lekker zijn met het ietswat zoete van de bietjes. Niets lekkerder dan groente uit eigen tuin! Het ziet er prachtig uit. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga ik proberen! Dankjewel voor het delen

    X Bernice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haaaa dankjewel voor dit heerlijke recept heb beiden in de tuin dus mijn maaltijd voor morgen is bekend, jumjum
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oohhh deze ziet er heerlijk uit!! Helemaal uit eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker hoor! Alleen ben ik hier in huis de enige die bietjes lust hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, de rucola is alvast voorgeproefd begrijp ik! ;)
    Ik weet nooit iets lekkers van bietjes te maken, maar nu dus wel!
    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm klinkt heerlijk! Stiekem denk ik dat alles met geitenkaas fantastisch smaakt want tjonge, wat ben ik daar dol op! Fijn dat je het kaartje toch nog goed ontvangen hebt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Marieke, ontzettend bedankt voor de leuke kaart en de lieve vrolijke haarclipjes. Dat gaat ons meisje straks vast heel leuk staan. ;D Ontzettend lief van je, thanks!! :)

      Verwijderen
  10. Oohh.. dat ziet er super lekker uit! Die ga ik ook eens proberen, bedankt!

    Groetjes,
    Miriam

    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er kleurrijk uit;-) Mooie smaakcombinatie; het aardse van de bietjes, de rucola die een nootachtig smaak heeft en de romige geitenkaas.
    Moet zeggen vind bietjes zo wel lekker, als warme groente gruwel ik ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, dat ziet er heerlijk uit, thanks for sharing! Mijn man volgt een dieet en deze ingrediënten mag hij, jeej! En er liggen hier verse bietjes uit de tuin van mijn schoonouders, ga ik dus maken, x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er heerlijk uit zeg! Zo fijn om lekker uit 'eigen' tuin te eten.

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!