Onderwerpen

maandag 22 juli 2013

Give-away 2x prentenboek 'Kikker Spat wordt kampioen!'

Lekker in je vel zitten, dat willen we allemaal. Voor een kind is het zeker zo belangrijk. Helaas is het voor veel kinderen niet vanzelfsprekend, door verkeerde voeding, een slecht slaappatroon en/of te weinig beweging (buiten spelen) krijgen zij soms al op jonge leeftijd te maken met overgewicht. Een ongezond lijf en minder zelfvertrouwen zijn het gevolg. 


Samen met orthopedagoog Katja Wittens bedacht ik het prentenboek 'Kikker Spat wordt kampioen!' Het boek is gericht op alle kinderen van ± 2 tot 6 jaar, en laat peuters en kleuters op een luchtige manier zien hoe zij gezond kunnen leven. Naast bewustwording biedt het prentenboek ook een uitgangspunt om de suggesties uit het verhaal bespreekbaar te maken; een gezond eet,- en beweegpatroon en op tijd naar bed gaan. Het boek is door mij geïllustreerd en vormgegeven.

Kikker Spat heeft één grote wens: hij wil kampioen verspringen worden. Daar droomt hij elke nacht over. Op een nacht heeft kikker Spat een andere droom, hij is in Luilekkerland. Hij brengt de hele dag door met computeren, televisie kijken en snoepen. Maar of kikker Spat zo kampioen kan worden?

Ik geef twee prentenboeken van kikker Spat weg!
Mocht je het leuk vinden er één te krijgen, laat hieronder dan een berichtje achter. 
Deze give-away loopt tot 4 augustus.



 

21 opmerkingen:

  1. Oh, ja heel graag zelfs! ;-) Ik heb een klein broertje (kleutertje) en die is gék op boekjes lezen (en kijken) En in een van zo'n leuke boekjes zou hij ook wel eens in willen lezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een ontzettend nuttig en mooi boekje dit!
    Omdat mijn kids wel iets (lees: veel) te oud zijn hiervoor gun ik het een ander.
    Ik zet natuurlijk wel even een linkje op mijn blog. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk en wat een goed thema voor een kinderboekje! Mooi zeg zo'n project waar je trots op kan zijn! Ik doe graag mee aan deze give away :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, wat een leuk en inderdaad goed thema voor een boek. Hier hebben wij het niet nodig maar wil je even laten weten dat ik het er erg leuk uit vindt zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil graag meedoen aan deze give-away. Ik werk op een spoedgevallendienst en wij krijgen veel kinderen over de vloer met allerhande problemen. Misschien is het voor hen een leuk tijdverdrijf als er op maat geschreven boekjes liggen, zodat de wachttijd minder lang lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super goed initiatief!! Zou een aanvulling zijn op de Tuinderij waar wel eens jonge kinderen komen..
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee!!! Het ziet er ook goed uit!!!!
    Well done!!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed initiatief!!!
    Wat een leuke prentjes/kikker geweldig ♥.
    Ik hoop dat veel kinderen dit boek gaan lezen!


    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij zijn dol op prentenboekjes en het is helemaal leuk dat deze door jou geillustreerd is :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een origineel thema, leuke vormgeving, zou een aanwinst voor onze kinderboekenbieb zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow wat speciaal! ik zou het erg leuk vinden, ook omdat mijn dochtertje bijna 3 jaar is het erg leuk. je illustraties zien er helder en fris uit het zal de kinderen wel aanspreken. Op de bovenste foto van de kikker met volle maag..heb je erg leuk gedaan ook!groetjes Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met 2 kleine kinderen die dol zijn op boeken, een PlayStation en IPad hebben en het liefst iedere dag friet, pannenkoeken en ijsjes eten... Lijkt me dit een prachtige aanwinst en aanvulling!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi. Bedankt voor je aanmoediging. Ik heb er maar meteen werk van gemaakt; http://mevrouwwispeltuut.blogspot.nl/p/contact.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend goed thema! Wat leuk vormgegeven ook. Ik doe graag mee met de give-away voor ons zoontje van ruim 1,5 :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wel, ik zou het heel erg leuk vinden om dit boek, dat jij mee bedacht hebt, in huis te hebben. Hier lopen er nog minstens 2 rond die er graag zullen in kijken en van bijleren! Ik vind het een prachtig concept!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed initiatief om hier een boekje over te maken. Als gastouder herken ik het probleem, mijn kleuters zitten liever achter de wii dan dat ze buiten spelen. Goed dat het boekje al geschikt is vanaf 2 jaar, dan worden kinderen zich al jong bewust hiervan. Ik doe graag mee met deze give away, het zou hier een heel goede aanvulling zijn op onze prentenboeken verzameling.

    Groetjes Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat stoer dat je dat hebt gemaakt! Ik wil wel mee doen, voor de kleine van mijn vriendin, ze heeft 4 kindjes, waarvan er 1 straks naar de kleuterschool gaat. Super initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik waag ook graag mijn kans :-) Zo'n boek zal zeker nog van pas komen voor mijn zoontje (nu 14 maanden oud)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk! Ik doe ook graag mee aan deze give away. Heb zelf een dochter van 5 èn ik ben kleuterleerkracht. Hier zie ik helaas te veel kinderen met overgewicht - maar behalve de kinderen zouden vooral ook de ouders ingelicht moeten worden over gezonde voeding en beweging.Een goed initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Stoer dat je dit boekje zelf gemaakt hebt! Ik had deze post vlak voor mijn vakantie nog gezien, maar door alles wat ik nog moest doen;), heb ik niet meer gereageerd. Maar erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!