Onderwerpen

vrijdag 21 juni 2013

Schilderproject: kastje van opa

Mijn lieve opa overleed vandaag precies twee maanden geleden. De winter duurde dit jaar te lang en door de koude aprilmaand werd een longontsteking hem fataal. Ondanks dat hij 93 jaar oud was, was mijn opa heel goed bij de tijd. Hij zou het prachtig vinden om te zien hoe zijn hoekkast hier nu staat te pronken in onze woonkamer.



Ik gaf dit erfstuk met veel liefde een nieuw kleurtje (of eigenlijk twee) en ben blij met het resultaat. De kast maakt onze televisiehoek nog nét wat gezelliger. En de herinnering aan mijn opa en oma is natuurlijk goud waard. Mijn opa heeft deze kast samen met mijn oma (zij overleed in 2008) gekocht in de jaren '60. Ik zie ze in gedachten staan in de meubelzaak, mijn oma waarschijnlijk helemaal verliefd op deze kast... Leuk om over te fantaseren en ik deel haar liefde!

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥   

38 opmerkingen:

  1. Hij is echt heel mooi! ik zie ook het boekje lente, zomer, herfst en winter er instaan. Die heb ik ook. Is mijn lievelingsboekje van vroeger.

    Fijn dat je opa zo een plekje in je huis kan krijgen.

    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om zo'n dierbaar erfstuk een tweede leven te geven, en het is een plaatje geworden,hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig erfstuk en wat een mooie kleuren heb je het kastje gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie kast Marieke en vooral voor jou omdat het emotionele waarde heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi! mooi kastje en mooi verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn zo'n mooie herinnering waar je iedere dag weer van kan genieten...
    Het is een prachtige makeover geworden met die kleurcombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi zeg!! En wat kunnen opa's en oma's toch zoveel warme en liefdevolle emoties bij je ophalen he?!?!

    Je hebt de kast mooi opgeknapt.

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o wat een super mooie kast! Mooi zo'n hoek. Prachtige kleurtjes en zo een fijne herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat staat ie daar mooi zeg en wat een leuke kleurencombi met de verf zo. Ik denk dat jouw opa en oma trots zullen zijn dat jij nu zo van hun oude kast aan het genieten bent. Missen doe je geliefden altijd maar wat is jouw opa fijn oud geworden zeg, nog zo goed bij de tijd en zo. Daar wil ik wel voor tekenen hoor! Geniet lekker van de kast en alvast een mooi weekend ook! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn om op deze manier je lieve opa & oma te herinneren.
    Het is een mooie kast in deze bijzondere kleurcombi...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kast met fijne herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is de kast mooi geworden! En ja... je opaatje is je opaatje... mooie herinneringen aan hem blijven zo nog meer bij je.

    X
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik was al zo benieuwd naar je schilderproject!
    Wat een mooie kast, hij past ook zo perfect in dat hoekje. Wat een mooie gedurfde combinatie van verf heb je het gegeven. Prachtig toch dat zo'n kastje na al die jaren nu nog steeds mooi staat te zijn bij jou? Deze spullen zorgen dat je huis zo'n unieke plek is. Fijn weekend! Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi geworden!!! Ik heb 2 buikkastjes, waarvan 1 geerfd. Dat maakt het toch extra bijzonder! Leuk dat je meedoet aan mijn giveaway!!!
    Liefs, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook zo'n buikjeskast -alleen de onderkant dan- niet geverfd want daar ben ik dan weer een beetje te ongeduldig voor haha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig om zo'n mooi erfstuk een plekje in jouw woonkamer te geven! Hij past precies goed in de hoek, mooie kleuren heb je gekozen.

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh wauw, wat een pronkstuk met een mooi verhaal..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig verhaal.......Lieve herinneringen zijn zooo belangrijk!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi, fijn om zo'n dierbaar familiestuk te hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig, vooral de kleurencombinatie en uiteraard het verhaal erachter..
    Wij hebben afgelopen dinsdag mijn opa opgehaald, in een tasje, daarin zat de urn met as.
    Kreeg een beetje een afhaalchinees idee. Raar, hoor.. Denk dat hij er om moest lachen..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi dat een erfstuk zo een tweede leven krijgt. Leuk dat je er eigentijdse draai aan hebt gegeven zo met een nieuw kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele mooie kast, dat heb je echt mooi gedaan. Ik ben volger geworden van je leuke blog. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Meubels met een verhaal, ik hou ervan :) Een prachtige herrinering aan opa en oma, mooi! En je hebt er een plaatje van gemaakt met deze kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige kast!
    En vooral omdat hij van je Opa en Oma is geweest...en daardoor heel dierbaar voor je/jullie is.
    Mooi hoor!
    Hij past perfect in jullie huis!

    Fijn weekend (alvast)!
    Liefs x Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel gezellig geworden. De roze binnenkant is lief.
    Het Droste-blikje in je kast staat bij mij ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig! Zo leuk dat die kast een tweede leven krijgt...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Marieke, wat is die kast ontzettend mooi geworden zeg, hele gave kleuren!

    Fijn weekend!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi, mooi mooi! Een prachtige herinnering in je huis. Je motiveert me om snel een kastje te vinden en een fijn kleurtje te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hij is prachtig, om helemaal trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een bijzondere herinnering in je huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Schitterend!!! Dit is echt goud waard en wat heb je het supermooie kleurtjes gegeven! Fijn Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig geworden! Leuke kleurencombinatie!

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige kast en een bijzondere herinnering. Je hebt 'm mooi opgeknapt hoor. Wat voor kleuren heb je gebruikt?

    Liefs
    Wenxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Wendy!
      Het roze is kleur 'vlinder' van karwei.
      En de andere kleur is een linnenkleur, zelf gemengd.

      Verwijderen
  34. Wat een prachtige kast en wat een mooie kleuren! Een kast waaraan veel dierbare herinneringen zitten; geniet ervan.

    Fijne week. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super mooi Marieke, het doet me goed dat je er gelukkig mee bent !!!XXX
    Liefs tante Els

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige kast. Een kast vol herinneringen die misschien ook wel weer doorgegeven wordt aan de volgende generatie.

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!