Onderwerpen

woensdag 29 mei 2013

Ons halletje

Even een kijkje in onze kleine hal.


De tegeltjes vond ik via Marktplaats, ze komen van een landhuis wat gebouwd is in 1870 en zijn al heel wat jaren oud. Ik heb ze stuk voor stuk af moeten bikken, want er zaten nog veel cementresten aan. Het was een flinke klus om ze allemaal schoon te krijgen, maar ik heb het met liefde gedaan. Nu ze hier in de hal en toilet liggen, geven ze een gezellige sfeer aan ons nieuwbouwhuis.

Bij deze tegeltjes kreeg ik ook een sierrand (ander motief, maar in dezelfde sfeer), helaas kon deze binnenshuis nergens gebruikt worden. Gelukkig hebben we nu een prachtige bestemming gevonden voor de sierrand; buiten in het terras onder onze overkapping. We werken op dit moment nog hard om de tuin af te krijgen voordat het 'echt' mooi weer wordt, als het af is zal ik wat foto's plaatsen :-)

De pompon-slinger kreeg ik van Sil, het kinderkapstokje vond ik bij Action en de grote kapstok bij de kringloopwinkel. De foto van Tijn en Nora is gemaakt door mijn lieve vriendin Marloes.

38 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig mooie tegeltjes! Wat een werk zal je daaraan gehad hebben! Het is wel de moeite waard geweest! Supermooi je halletje met die mooie foto van jullie kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is letterlijk een mooie binnenkomer bij jullie. Wat een prachtige tegeltjes. Ik kan me voorstellen dat je er veel werk aan hebt gehad maar wat zul je nu blij zijn met het resultaat. Bijzonder dat je dat dan via mp vindt. Pascale X PS: Ben benieuwd naar je tuin. Een overkapping klinkt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk sfeervol binnen komen!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg die tegels! Wij hebben dezelfde kleuren in de hal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooie tegeltjes zijn dit!! Zoiets vind ik echt prachtig. Sommige klussen kosten bij wijze van spreken bloed, zweet en tranen maar je hebt er dan ook wel resultaat naar. De foto van je kindjes viel me meteen op, lief zo allebei in het wit. Ben benieuwd naar jullie tuin. Heel veel succes verder daarmee en oh, bedankt voor je lieve reactie op mijn blog. ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die tegels. Is het werk zeker wel waard!! Ik neem dat 'normaal' de kapstokken wel wat voller hangen? Bij ons tenminste wel!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee eerlijk waar het ziet er altijd zo 'leeg' uit, tenminste als we geen bezoek hebben... Zelf gaan we altijd door de achterdeur waar we binnenkomen in de berging (lees rommelhok) en daar val je dus inderdaad wel over de schoenen, jassen, tassen en andere zooi ;-) Haha, hoort erbij! Er moet ook geleefd worden, toch?

      Verwijderen
  7. wauw, die tegels zijn mooi zeg !! Ik sluit me aan bij Ellebel haha, zo ziet mijn kapstok er niet uit hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan vooral genieten van dat lieve kleine slingertje. Ik houd van die kleine details!
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto van de kids, en die vloertegels zijn helemaal geweldig!! Dat is zeker het werk waard geweest :-)

    Gezellige avond,
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een mooie hall! En die tegels! Echt supermooi joh! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oude tegels blijven het mooist!
    Wat een sfeertje!!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supertegels, zeg! Echt prachtig. En een warme-welkom-sfeer, daar in jouw hal.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ge-wel-di-ge tegels!! Echt super mooi!

    Oh enneuh...die stoelen probeer ik te verkopen :) (ik ben veel te bang om ze te gebruiken met mijn 2 katten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die tegels zijn echt prachtig. Wat een mazzel dat je die op mp vond.
    Ik ben ook erg benieuwd naar je tuin.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige tegels, niet te geloven dat ze al zo oud zijn! Lekker eigen sfeertje... Groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. o dat zijn zeker mooie tegeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lief halletje! Compleet af met én die tegels,én de pompoms en de mooie witte kapstok.

    Let maar op dat er niet te veel mensen bij jou willen binnenkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, wat een fantastische tegeltjes ! Leuk blog heb je ook! Ik ga je volgen.

    Liefs Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gezellig halletje!! En zo opgeruimd...!
    En mooi die tegeltjes. Het is even werk, maar dan heb je ook wel wat bijzonders!

    Groetjes,

    Miriam ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke hal, echt prachtig die tegels!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben helemaal vereerd, wat leuk om mijn slingertje zo terug te zien.
    In ons huis hangen ook overal gekregen slingertjes.
    Je tegels zijn prachtig!
    Soms verlang ik ok naar zoń mooie gang maar dat zou in ons geval betekenen dat er niemand kwam, dan maar een rommeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hele mooie tegels en wat een heerlijk opgeruimde hal...

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die tegels!! Wauw! Goed gescoord op Marktplaats!
    Het is het afbikwerk meer dan waard geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk huis Marieke! Past precies bij je (zoals ik je nog ken vanHet Grafisch Lyceum!)

    Xx Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een klus zeg, maar wat is het mooi geworden. Je zit zeker 's avonds stiekem op een plekje waar je vandaar steeds de hal in kijkt met een grote glimlach op je gezicht.
    Liefs,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat gaaf zeg die tegels ♥!
    Wel een hele klus maar het is het dubbel en dwars waard!
    Mooi!

    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ooohhh mooi!!! Ziet er gaaf uit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaaf!! Supermooi, die tegels! Dat heb je goed bij elkaar gezocht..
    Geniet van je halletje! Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Aaaaah, daar kan ik zo jaloers op zijn! Ik ben gek op tegeltjes!
    Het geeft zoveel sfeer, prachtig.. Dat is het werk dubbel en dwars waard..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O my, je tegeltjes zijn echt fantastisch!! Kon ik dat maar in mijn huis verwerken - huurhuis:-(

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Thank you for your message!